Affligem

Klient: Grupa Żywiec

Marka: Affligem

Projekt: Launch piwa AFFLIGEM na polskim rynku

Działania Agencji: Brand PR (2014 r.)

Affligem – belgijskie piwo od 1074 roku warzone za murami benedyktyńskiego opactwa nieopodal Brukseli. Jest kwintesencją niezwykłej historii i przekazywanych przez pokolenia umiejętności, które kryją się za wielkim sukcesem belgijskich piw klasztornych. Dziś Affligem odkrywany jest przez koneserów dobrego życia na całym świecie.

W 2014 roku marka trafiła na polski rynek. Agencja ROOTS odpowiedzialna była za strategię PR i jej realizację, która oprócz działań B2B, była główną osią komunikacji marki.

affligem

Wyzwanie

  • Zbudowanie świadomości marki wśród aspirujących i wielkomiejskich konsumentów, poszukujących wyjątkowej jakości i smaku i skłonnych za nie zapłacić cenę premium;.
  • Ustanowienie i zawłaszczenie segmentu piw belgijskich.
affligem05

 

 

Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy docelowej marki, stworzyliśmy advocacy plan oparty nie tylko na komunikatach prasowych, ale również na pozyskaniu szerokiego grona "rzeczników" marki.

Komunikację rozpoczęliśmy od cyklu sprofilowanych pod kątem mediów informacji prasowych, prezentujących markę, produkt i jego bogatą historię. Następnie, przy współpracy z magazynem Kukbuk zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy cykl 6 spotkań „Purist Dinner”, w których udział wzięli dziennikarze, liderzy opinii, artyści, szefowie kuchni i właściciele modnych restauracji. Takie bezpośrednie doświadczenie z marką, jej historią oraz unikalnym rytuałem serwowania piwa, pozwoliło nam na zbudowanie grona zaangażowanych i świadomych zwolenników Affligema.

Od kwietnia do października 2014 r. organizowaliśmy degustacje i prezentacje produktu na najważniejszych imprezach biznesowych, m. in. podczas wręczenia nagród MANAGER AWARDS 2014, na dorocznym Międzynarodowym Pikniku Belgijskiej Izby Przemysłowej, podczas uroczystego spotkania z prenumeratorami Harvard Business Review Polska w warszawskim Teatrze Wielkim oraz na słynnej gonitwie „Wielka Warszawska” na Torze Służewiec.

W tym samych czasie prowadziliśmy również działania skierowane do wyselekcjonowanych blogerów i magazynów kulinarnych. W komunikacji skierowanej do fanów dobrego jedzenia wspierał nas pozyskany przez nas ambasador marki: Andrzej Polan (szef kuchni) oraz Kamil Antoniak (polski sommelier Affligem).

Na potrzeby komunikacji wewnętrznej z okazji wprowadzenia produktu przygotowaliśmy spotkanie sił sprzedaży Grupy Żywiec z ambasadorami marki i jej globalnym sommelierem.

affligemaffligemaffligem04

Efekty

Stworzyliśmy inspirującą historię, przybliżającą konsumentowi nowy na polskim rynku segment piw belgijskich. Dzięki wykorzystaniu niestandardowych form komunikacji już po trzech miesiącach od wprowadzenie Affligem stał się najbardziej dostępnym piwem belgijskim na polskim rynku. W opiniotwórczych, ogólnopolskich mediach dotarliśmy do 1,8 mln UU, osiągając ROI na poziomie 9.