Endless Night Party (2014 r.)

Klient: Grupa Żywiec

Marka: Desperados

Działania Agencji: Brand PR

Desperados to globalna marka piwa, skierowana do najmłodszej grupy dorosłych konsumentów. Wyróżnia ją smak tequili, wyraźnie imprezowy charakter i niestandardowa komunikacja, która pozwala konsumentom doświadczyć marki i buduje z nim inspirującą relację.

Marka bardzo aktywnie komunikuje się przez cały rok. Działania PR są stałym elementem komunikacji 360° Desperadosa. Agencja ROOTS PR odpowiedzialna jest za strategię i realizację komunikacji PR Desperadosa (w tym obsługę medialną wydarzeń specjalnych sponsorowanych przez markę), a także komunikację wewnętrzną.

logo desperados

Projekt

Inspirujący format imprezy The Wildest Night Party stworzonej w 2010 r. przez Desperadosa dla polskich fanów marki, po raz pierwszy w 2014 r. realizowany był także zagranicą. Serię wydarzeń otworzył event pod nazwą Next level w Londynie. Kulminacją cyklu było polskie Endless Night Party, a zakończeniem impreza Hotel Revelation w Mediolanie. Podobnie, jak w poprzednich edycjach, bilety na to wydarzenie można było wygrać w konkursach organizowanych przez Desperadosa.

Endless Night Party to największa aktywacja marki w roku 2014 r. wspierana kampanią 360°.

Wyzwanie

  • Zakomunikowanie nowej formuły i nazwy wydarzenia Endless Night Party jako następnego poziomu imprezy - kreowanej i napędzanej przez jej uczestników.
  • Zbudowanie zasięgu akcji, rozszerzenie pola komunikacji marki i wywołanie “buzzu” wokół imprezy.
  • Przygotowanie komunikacji kryzysowej i udział w zespole kryzysowym.

 

Naszym celem było dotarcie z komunikatami marki do jak największej liczby odbiorców z grupy docelowej. Konsumenci Desperadosa sporadycznie oglądają telewizję, czytają jedynie wyselekcjonowaną prasę, ale cały czas są on-line.

By do nich dotrzeć zaprosiliśmy do współpracy influenserów z różnych dziedzin: blogerów, celebrytów, liderów opinii. Wykorzystaliśmy w komunikacji ich kanały na Facebooku, Instagramie i Youtubie.

Punktem wyjścia do komunikacji była londyńska Next Level Party, która rozpoczynała cykl trzech wydarzeń sponsorowany przez Desperadosa. Wysłaliśmy do Londynu naszą ekipę influenserów, którzy za pośrednictwem swoich social mediów relacjonowali imprezę polskim fanom i teaserowali polską edycję Endless Night Party.

Na najpopularniejszych portalach imprezowych oraz w mediach lifestylowych (online) zorganizowaliśmy konkursy dla czytelników, w których można było wygrać bilety na imprezę. Łącznie rozdaliśmy 460 biletów i dotarliśmy do ponad 300 tys. odbiorców.

Podjęliśmy też współpracę z popularnymi blogerami, którzy – jak Desperados – są niepokorni, a ich żywiołem jest impreza. Na ich blogach oraz w social mediach pojawiły się zapowiedzi imprezy, konkursy z biletami i fotorelacja z wydarzenia.

W magazynach lifestylowych HIRO, LAIF, VICE opublikowaliśmy artykuły zapowiadające imprezę oraz relacje po.

Na imprezę zaprosiliśmy celebrytów, osobowości ze świata muzyki i mediów, którzy odzwierciedlają świat Desperadosa i są opiniotwórczy dla naszych odbiorców. Wśród gości byli m.in. zespół Afromental z liderami Wojtkiem „Łozo” Łozowskim, Tomsonem i Baronem. Opublikowali oni w sumie 34 posty na Facebooku i Instagramie, które dotarły do ponad 300.000 odbiorców. Na Instagramie i FB można znaleźć dodatkowo dziesiątki zdjęć, które imprezowicze robili sobie z celebrytami wrzucali do sieci, budując w ten sposób dodatkowy zasięg.

desperados02desperados03desperados04

Efekty

Stworzyliśmy ciekawą historię przybliżającą konsumentowi świat marki. Opowiedzieliśmy ją jego językiem, używając do tego kanałów komunikacji, z których korzysta najchętniej.

Działania PR uzupełniły komunikację ATL i poszerzyły pole komunikacji, dobudowując zasięg akcji. Efektywnie wykorzystaliśmy kanały najchętniej konsumowane przez odbiorców Desperadosa: Facebook, Instagram i Youtube. Wpisy naszych influencerów na Facebooku wygenerowały zasięg ponad 1,35 mln odbiorców. Posty na Instagramie zyskały niemal 60 tys. polubień, a wpisy na blogach ponad 300 tys. unikalnych odsłon. Materiał zrealizowany przez blogerów: Wujaszka Liestyle* i Maffashion wyświetlono ponad 17 tys. razy.

Uzyskaliśmy ponad 120 wysokiej jakości publikacji w mediach ogólnopolskich, lifestylowych i miejskich, które dotarły do 5,5 mln odbiorców.