Polacy z Werwą

Klient: PKN ORLEN

Marka: Plebiscyt "Polacy z werwą"

Działania Agencji: Zintegrowana kampania społeczna

 

Plebiscyt „Polacy z werwą” to ogólnopolska akcja po raz trzeci organizowana przez PKN ORLEN. Pierwsza edycja Plebiscytu odbyła się w 2013 r.

Celem kampanii jest budowanie przekonania, że Polska to kraj zdolnych, przedsiębiorczych ludzi, którzy tworzą wizerunek naszego kraju - silnego, otwartego i bez kompleksów.

PKN ORLEN jest największą polską firmą, co niesie ze sobą szereg obowiązków związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz ideą zrównoważonego rozwoju. Koncern realizuje i wspiera wiele projektów, oddziałujących na różne dziedziny życia, w tym edukację, ochronę środowiska, gospodarkę, kulturę czy sport. „Polacy z werwą” to projekt promujący wybitnych Polaków, których osiągnięcia sprawiają, że nasz kraj jest postrzegany jako nowocześniejszy i atrakcyjniejszy. Dotychczas nie było w Polsce plebiscytu obejmującego tak wiele dziedzin.

logo polacy z werwą

Idea akcji

Zadaniem akcji jest uhonorowanie i promowanie młodych Polaków, których osiągnięcia – nieznane dotąd szerokiej opinii publicznej - budują nowoczesną Polskę. Laureaci Plebiscytu wybierani są w 7 kategoriach odpowiadających najważniejszym dziedzinom życia: nauka, medycyna, kultura i sztuka, ochrona środowiska, sport, design i architektura oraz innowacje w biznesie.

Kandydaci

W gronie kandydatów znajdują się trzydziestoparolatkowie, których praca badawcza, odkrycia, projekty i działania zmieniają otaczający nas świat i mają realny wpływ na poprawę jakości naszego życia.

Sama formuła Plebiscytu jest formą promocji kandydatów i ich osiągnięć. Dzięki szerokiej kampanii informacyjnej w mediach o pracy i sukcesach tych młodych ludzi mogą się dowiedzieć wszyscy Polacy.

 

polacy z werwą

Każdy z etapów akcji wspierała komunikacja w mediach, której celem było przybliżenie idei Plebiscytu i zarażenie nią Polaków oraz prezentacja 21 kandydatów do tytułu „Polaka z werwą” i promocja ich osiągnięć wśród szerokiej opinii publicznej.

 

Kampania trwała 5 miesięcy i obejmowała media:

  • Owned: strona www z modułem do głosowania, profil akcji na FB z aplikacją do głosowania, VITAY - strona programu lojalnościowego PKN ORLEN, stacje benzynowe PKN ORLEN (plakaty, ulotki z możliwością głosowania)
  • Paid: Branded content w prasie, radio, tv, reklama internetowa display, spoty radiowe, reklama prasowa
  • Earned: prasa, radio, telewizja, media internetowe

Głównym narzędziem komunikacji Plebiscytu jest strona internetowa www.polacyzwerwa.pl oraz profil akcji na FB www.facebook.com/PolacyzWerwa, na którym komunikacja prowadzona jest cały rok.

Patronami medialnymi projektu byli: TVN, Gazeta Wyborcza, gazeta.pl, Co jest grane, RMF FM oraz RMF Classic.

  • Cykl reportaży telewizyjnych prezentujących dokonania 21 kandydatów do tytułu Polaka z werwą; udział jurorów i ekspertów w serii odcinków Dzień Dobry Wakacje i Dzień Dobry TVN na antenie telewizji TVN; 8 reportaży emitowanych od 27.05 do 9.10.2015 r.
  • Spoty konkursowe integralne z reportażami w Dzień Dobry Wakacje; 35 spotów emitowanych od 25.07 do 30.08.2015 r.
  • Kampania spotowa w radio zachęcająca do udziału w głosowaniu; 271 spotów: 8’, 15’ i 30’ emitowanych od 25.05 do 28.09.2015 r.
  • Cykl artykułów w Gazecie Wyborczej, Co jest grane i na gazeta.pl, poświęconych kandydatom i promujących ich osiągnięcia; 25 artykułów publikowanych 27.05 do 9.10.2015 r.
  • Szerokie działania PR skierowane do mediów, środowisk akademickich, naukowych, twórczych, ekologicznych, sportowych i gospodarczych – budujące świadomość plebiscytu oraz zaangażowanie zwykłych ludzi w Plebiscyt (czerwiec – październik 2015).
  • - Aplikacja konkursowa „Krzyżówka z werwą” przybliżająca userom sylwetki znanych Polaków i ich osiągnięcia; 08-09.2015 r.
Polacy z werwąPolacy z werwąPolacy z werwą

Efekty

1279 publikacji w mediach

 

375 112 oddanych głosów w plebiscycie

Dotarcie kampanii:

  • telewizyjna: 4,2 mln odbiorców,
  • radiowa: 14,14 mln odbiorców,
  • w prasie: 689 000 odbiorców,
  • w internecie: 5 mln odbiorców,
  • w social mediach: 2,3 mln odbiorców.