Komunikacja PR marki ruszyła jesienią 2012 w związku z relaunchem marki w Polsce. Wtedy też miała miejsce pierwsza kampania telewizyjna marki na naszym rynku. Komunikację rozpoczęliśmy od cyklu informacji prasowych sprofilowanych pod kątem mediów prezentujących markę, produkt i jego bogatą historię.

Pierwszy etap komunikacji skierowany był na kwestie związane z pszenicznością i budowaniem przewagi konkurencyjnej w oparciu o proces górnej fermentacji. W tym celu wykorzystaliśmy nie tylko klasyczne informacje prasowe, ale również stworzyliśmy blog Paulanera „W pszenicznym stylu”. Na blogu opublikowaliśmy w sumie ponad 50 artykułów poświęconych historii piwa, procesowi warzenia, rytuałowi serwowania, kulturze Bawarii i szeroko pojętemu lifestylowi.

Kolejnym krokiem budującym zainteresowanie konsumentów było podjęcie współpracy z wyselekcjonowanymi blogerami kulinarnymi i podróżniczymi i prezentowanie Paulanera w kontekście foodparingu i podróży (ze szczególnym uwzględnieniem Bawarii jako kolebki Paulanera). W okazji Oktoberfest, dorocznego święta bawarskiego piwa, przygotowaliśmy i wydaliśmy publikację na ten temat skierowaną do mediów. Stanowiła ona kompendium wiedzy na temat imprezy. Na potrzeby PR i komunikacji w mediach społecznościowych przeprowadziliśmy również 2 sesje zdjęciowe oraz wyjazd dla wybranych mediów do Monachium.

PaulanerPaulanerPaulaner